D
Een fantastisch instrument
Sinds ik gitaar heb leren spelen, was het bezit van "the king of flattops" mijn grootste wens. Toen ik zag dat Epiphone een reissue van het origineel op de markt bracht voor een redelijk betaalbare prijs, wilde ik die proberen.
Op het eerste gezicht: het massieve hout aan alle kanten is van hoge kwaliteit, met een mooie burst afgewerkt. De luxe uitstraling door de parelmoeren inlays, de binding, de "gouden" stemmechanieken, de ikonische moustache straalt uit dat het een bijzonder instrument is. Afwerking perfect, de setup "out of the box" voor mij precies goed. Niets op de afwerking aan te merken.
Speelbaarheid was even wennen, de hals is wat dikker dan op mijn andere gitaren, maar voelt heel prettig aan, en went heel snel.
Het geluid: de grote jumbo kast zorgt voor een goede warm geluid, met heldere boventonen: Precies wat ik verwacht had.
De levering door Thomann: twee weken eerder dan ik volgens de website mocht verwachten, niets dan lof voor Thomann.
Als je op zoek bent naar een SJ200, maar niet de prijs kan/wil betalen die het moederbedrijf vraagt, is door zeker een optie die ik kan aanbevelen.
Op het eerste gezicht: het massieve hout aan alle kanten is van hoge kwaliteit, met een mooie burst afgewerkt. De luxe uitstraling door de parelmoeren inlays, de binding, de "gouden" stemmechanieken, de ikonische moustache straalt uit dat het een bijzonder instrument is. Afwerking perfect, de setup "out of the box" voor mij precies goed. Niets op de afwerking aan te merken.
Speelbaarheid was even wennen, de hals is wat dikker dan op mijn andere gitaren, maar voelt heel prettig aan, en went heel snel.
Het geluid: de grote jumbo kast zorgt voor een goede warm geluid, met heldere boventonen: Precies wat ik verwacht had.
De levering door Thomann: twee weken eerder dan ik volgens de website mocht verwachten, niets dan lof voor Thomann.
Als je op zoek bent naar een SJ200, maar niet de prijs kan/wil betalen die het moederbedrijf vraagt, is door zeker een optie die ik kan aanbevelen.
0
0
Report
J
Worth every penny
This guitar is worth every single penny. It sounds great, it plays great and it looks great! It comes in a gorgeous case and as always the service from Thomann is perfect!
3
0
Report
J
Me gusta mucho
Es una guitarra de aspecto muy clásico y un diseño precioso. Los acabados son de calidad y el sonido es muy bueno.
0
0
Report